מצוקת הדיור בדרך לגרום לתנופת בנייה חסרת תקדים ביהודה ושומרון

    בנצי ליזרוביץ' | תמונות: דוברות מועצת שומרון No Comments on מצוקת הדיור בדרך לגרום לתנופת בנייה חסרת תקדים ביהודה ושומרון
    16:08
    09.05.24
    קובי פינקלר No Comments on בעקבות המלחמה: מאות משפחות לוחמים נוספו למעגל השכול

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    רבים מתלבטים כיצד ניתן לפתור את מצוקת הדיור בארץ. מי שממונה על התחום מזה למעלה משנה, ח"כ אלי כהן (כולנו), כלכלן בכיר במקצועו ויו"ר וועדת הרפורמות בכנסת שקמה במיוחד למטרה זו. כהן אומר היום: הפתרון למצוקת הדיור – ביהודה ושומרון.

    ח"כ אלי כהן סייר אתמול בשומרון, הן לפגישת עבודה מקצועית עם ראש מועצת שומרון יוסי דגן והן כחלק מפרוייקט סיורי האחמי"ם של המועצה האזורית שומרון. כהן הגיע בין השאר ליקב הר ברכה וכן ביקר בהר כביר שם נפגש עם בני קצובר ממקימי השומרון.

    במהלך הביקור הציג ראש מועצת שומרון יוסי דגן לח"כ כהן נתונים שהדהימו אותו: "ביהודה ושומרון יש 6 מליון דונם, מתוכם רק 7% מאוכלסים הן ע"י יהודים והן ע"י ערבים. כלומר 93% ריקים. יש כאן פתרון דיור למיליוני בני אדם. השומרון הוא לא רק יתרון בטחוני, הוא לא רק חשיבות אידיאולוגית, השומרון הוא הפתרון הנגיש והמתבקש למצוקת הדיור במדינת ישראל".

    דגן הוסיף: "משום שאם היום לצערי מסיבות פוליטיות מונעים מאתנו לבנות ולהתפתח וגם ככה אנחנו גדלים בין 8 ל 10% כל שנה, אם הממשלה – כתוצאה מתכתיבים של ממשלות זרות – לא תפריע לנו, או אפילו קצת תעזור אפשר להגיע ל 20 % או 30 % גידול בשומרון. כל בית שנבנה בשומרון זו דירה אחת פחות בפתח תקווה וכתוצאה מכך פחות מפגין ברוטשילד".

    ח"כ אלי כהן אמר על הדברים: "חלק מהפתרונות למצוקת הדיור, הן פשוט לבוא ולבנות, וכך למעשה אנחנו עושים במרכז בפריפריה. גם כאן ביהודה ושומרון, יש לנו פוטנציאל אדיר, בראייה הכלכלית, אם אנחנו רוצים להוזיל את מחירי הדיור, יש לנו כאן (ביו"ש) פוטנציאל חשוב מאוד.

    "אם אנחנו מדברים על ירידה של 20 – 30% במחירי הדיור, אז בהחלט יש כאן פתרונות נדלניים איכותיים במחירים סבירים ובסביבת חיים לא פחותה ואפילו בחלק מהמקרים עולה על זו שקיימת במרכז הארץ. צריך לבוא ולזכור שגם בנקודה הנדל"נית, יש לנו כאן פתרון משמעותי וחשוב לבוא ולספק סביבה נוחה וחשובה ובמחיר שהוא בר השגה".

    תמונה 1

    תמונה 2



    0 תגובות